Som kunde kan man følge driftsstatus af LIFA's løsninger på denne hjemmeside:
Betydning af statusangivelser
Der er en række forskellige mulige statusangivelser:
Operational
Betyder alt alt fungerer som det skal. Alle services, hjemmesider og dataopdateringer er i drift som de skal.
Degraded performance
Dette kan betyde, at der eksempelvis ikke er leveret data fra en enkelt kilde (OIS, Datafordeleren eller lign.) i en dag eller to. Data i eksempelvis LOIS-databasen vil stadig være tilgængelige for alle kunder, men måske være en dag eller to gamle.
For webservices eller hjemmesideløsninger vil det kunne betyde, at svartiderne er en smule forlængede.
Partial Outrage
Dette kan for databaseløsninger betyde, at der er graverende fejl i data leveret fra et register, og man som bruger derfor skal være opmærksom på evt. problemer, hvis der eks. træffes afgørelser på baggrund af disse data. Det kan eksempelvis være, at der i en periode leveres Matrikeldata med "huller i kortet", således at man ikke får medtaget alle ejere i et område, hvis der laves en høring indenfor et givent område.
For webservices eller hjemmesideløsninger vil det også kunne betyde, at der er væsentligt forlængede svartider, som kan opleves som om løsningerne ikke fungerer.
Major Outrage
Dette kan for databaseløsninger betyde, at der enten er så væsentlige fejl i data fra registrenes side, at der ikke skal træffes afgørelser på baggrund af de aktuelle data, eller at databaseløsningerne af en årsag ikke vil være mulige at anvende for kunden.
For webservices eller hjemmesideløsninger vil det kunne betyde, at der ikke er adgang til services eller data overhovedet.
Maintenance
Denne angivelse være, når der fra LIFA's side er varslet servicevindue på database-, webservices eller hjemmesideløsninger.
I den periode vil man ikke kunne forvente fuld oppetid på løsningerne.
Dette vil dog som udgangspunkt altid blive varslet gennem statussiden forudgående.
Mailnotifikationer om ændringer i status
Hvis I trykker på ”Subscribe” knappen øverst til højre, vil I kunne ”tilmelde” jer og via mail få tilsendt statusopdateringer på de løsninger, I finder interessante og relevante.
Med den nye side får I som kunde mulighed for selv at tilmelde de personer/mailadresser i jeres organisation, som har brug for at kunne følge statusopdateringer på vores løsninger. Nemt og smart for dig.